Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Projekty...

ROK SZKOLNY 2024/2025

 

 

 

MŁODE GŁOWY to ogólnopolski projekt edukacyjny dotyczący zdrowia psychicznego, poczucia własnej wartości i sprawczości wśród młodych ludzi. Jest inicjatywą Fundacji UNAWEZA założonej przez Martynę Wojciechowską.

Najważniejszym elementem projektu są działania profilaktyczne i edukacyjne dla młodych, rodziców oraz nauczycieli. Działania projektu MŁODE GŁOWY mają zwrócić uwagę na problemy ze zdrowiem psychicznym wśród młodych i wskazać na związane z tym bariery. Długofalowym celem jest przyczynienie się do normalizacji sięgania po pomoc.

 

GODZINA DLA MŁODYCH GŁÓW   

to cykl lekcji, które będą się odbywały raz w miesiącu. Do udziału w realizacji programu zgłosiło się ponad 4000 placówek oświatowych, w tym nasza Szkoła.

Program profilaktyczny jest ogólnopolski, ogólnodostępny, dobrowolny i całkowicie bezpłatny. Jego zaletą jest przejrzystość, prostota i intuicyjność.

 

 

PROGRAM "PODRÓŻE Z KLASĄ"

 

Nasza Szkoła realizuje program „Podróże z klasą”, dofinansowany z Ministerstwa Edukacji Narodowej.
W ramach programu zorganizowane zostaną dwie wycieczki szkolne: do Warszawy (klasy VII-VIII) oraz do Kopalni Soli w Bochni (klasy IV-VI).

 

 

 

 

 

WYCIECZKA KLAS 7-8 DO WARSZAWY - PROJEKT "PODRÓŻE Z KLASĄ"

 

WYCIECZKA KLAS IV-VI DO BOCHNI - PROJEKT "PODRÓŻE Z KLASĄ"

 

 

 

 

RZĄDOWY PROGRAM "AKTYWNA TABLICA"

 

Aktywna Tablica 2020-2024 to program skierowany skierowany do szkół podstawowych i ponadpodstawowych, który umożliwia placówkom oświatowym wnioskowanie o dofinansowanie na zakup sprzętu, narzędzi i pomocy dydaktycznych.

 

 

 

PROTOKÓŁ ODBIORU KOŃCOWEGO

 

Do umowy nr  SPGd – 1/2024  z dnia 7 listopada 2024 r. zawartej na zakup i dostawę wyposażenia i pomocy dydaktycznych do sal dydaktycznych w Szkole Podstawowej im. Armii Krajowej
w Gródku w ramach projektu „Aktywna Tablica”

 

Miejscowość: Gródek

Data: 21.11.2024 r.

 

Miejsce dostawy: Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Gródku

 

Wykaz Towaru:

lp.

nazwa

Cena zakupu netto

ilość

Wartość brutto

1

Monitor interaktywny

7 400,00  zł

2

14 800,00  zł

2

mTalent - Dysleksja

 

2 560,97 zł

 

1

 

3 150,00  zł

3

mTalent – matematyka dyskalkulia

1 747,97  zł

1

2 150,00  zł

4

mTalent – trudności w pisaniu

1 138,21  zł

1

1 400,00  zł

5

mTalent – czytanie ze zrozumieniem

1 056,91 zł

1

1 300,00  zł

6

mTalent – logopedia

2 560,98  zł

 

1

3 150,00  zł

7

Będzie dobrze

 

1 097,56  zł

1

1 350,00  zł

8

Interaktywna podłoga – Funnfloor – rewalidacja/mata

 

9 593,50  zł

 

1

 

11 800,00  zł

9

mTalent - ortografia

1 016,26  zł

1

1 250,00  zł

10

Laptop Vostro Dell

2 764,23  zł

1

3 400,00  zł

Razem: 

 

       43 750,00  zł

 

Imię i nazwisko przedstawiciela Wykonawcy: Artur Wzorek

Imię i nazwisko przedstawiciela Zamawiającego: Małgorzata Fyda - Wiśniowska

 

 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

NARODOWY PROGRAM ROZWOJU CZYTELNICTWA 2.0. NA LATA 2021-2025 - PRIORYTET 3.

 

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021–2025 jest kolejną edycją wieloletniego programu, nakierowanego na wzmocnienie czytelnictwa w Polsce oraz modernizację bibliotek. Ze względu na skalę oddziaływania jest to jeden z największych programów Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

 

Sprawozdanie z realizacji Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0.na lata 2021 – 2025 Priorytet 3

w oddziałach przedszkolnych 

Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Gródku.

 

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 jest programem uchwalonym na lata 2021 – 2025 przez Radę Ministrów w celu poprawy stanu czytelnictwa w Polsce poprzez wzmacnianie roli bibliotek publicznych, szkolnych i p pedagogicznych jako lokalnych ośrodków życia społecznego, stanowiących centrum dostępu do kultury i wiedzy.


• Program jest realizowany przez Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, przy zaangażowaniu Biblioteki Narodowej, Instytutu Książki i Narodowego Centrum Kultury, oraz we współpracy z Ministerstwem Edukacji jako operatora Priorytetu 3.


• Kwota przyznanego wsparcia: 2 500,00 zł
• Kwota wkładu własnego: 625,00 zł
• Liczba zakupionych nowości wydawniczych: 169

 

Program zintegrował różnorodne działania nauczycieli, rodziców i dyrektora wokół promocji czytelnictwa w oddziałach przedszkolnych i w środowisku lokalnym. Wzbogacił także aspekty współpracy z Gminną Biblioteką Publiczną w Grybowie, filia w Gródku oraz Biblioteką Szkolną. Wybór i zakup książek do przedszkolnych „Kącików
książek” dostosowanych do wieku dzieci spowodował wyraźne i zauważalne zwiększenie zainteresowania zarówno książką, jak i biblioteką. Nowo zakupione książeczki dostarczyły małym czytelnikom wielu radosnych emocji, wrażeń, rozbudziły ciekowość oraz zachęciły je do korzystania i odwiedzania biblioteki dziecięcej. Rozmowy na temat przeczytanych bajek i opowiadań dały możliwość uczestniczenia w ciekawych zajęciach edukacyjnych, były inspiracją  do nowych działań promujących czytelnictwo, dając możliwość częstszego obcowania z książką.
Dzieci miały szansę m. in. wziąć udział w ciekawych zajęciach oraz wystawach na terenie biblioteki. Słuchały utworów czytanych przez zaproszonych gości. Uzyskane pieniądze zostały
przeznaczone także na organizację Konkursów „Mój ulubiony bohater literatury polskiej dla dzieci”, “Miś ulubiony bohater literacki”.


Przygoda z książką się nie kończy! Trwa nadal!

 

W ramach powyższego programu biblioteka szkolna otrzymała dofinansowanie z budżetu Państwa na zakup książek, realizację działań promujących czytelnictwo.

 

Całkowity koszt realizacji zadań, czyli wsparcie z budżetu państwa oraz wkład własny  wyniósł 5 000,00 zł:

  • zakup książek – 4 000,00 zł 
  • realizację działań promujących czytelnictwo –  1 000,00 zł

Dzięki wsparciu finansowemu zakupiono łącznie 236 nowości wydawniczych z przeznaczeniem na uzupełnienie księgozbioru biblioteki oraz na nagrody dla uczniów biorących udział w konkursach czytelniczych.

Przy zakupie książek zasięgnięto Samorządu Szkolnego oraz uczniów. Opracowano i przeprowadzono ankietę dla uczniów szkoły, której celem było zebranie informacji, jakie książki powinny zostać zakupione oraz w jakich wydarzeniach czytelniczych uczniowie chętnie wzięliby udział.

Księgozbiór biblioteki został wzbogacony w literaturę:

  • literatura fantastyczna, powieści przygodowe, opowiadania dla uczniów klas 4-8;
  • nowości wydawnicze o specjalnym druku dla najmłodszych ułatwiające naukę czytania dla uczniów klas 1-3;
  • literaturę anglojęzyczną dla uczniów klas 1-8.

Zrealizowane w ramach programu działania promujące czytelnictwo z udziałem uczniów:

  • obchody Europejskiego Dnia Języków Obcych
  • obchody  Miesiąca Bibliotek Szkolnych w październiku
  • 26 październik dzień urodzin Wandy Chotomskiej – w bibliotece dzień czytania jej twórczości,
  • 14 listopad dzień urodzin Astrid Lindgren – w krainie Dzieci z Bulerbyn
  • Dnia 25 listopada obchody Dnia Pluszowego Misia z tej okazji przygotowywano  gazetkę na temat najsłynniejszych misiów, oraz odbyły się zajęcia dla uczniów klas młodszych na temat znanych i mniej znanych „misiów”, a w bibliotece zamieszkały przez chwilkę wszystkie zaprzyjaźnione misie. Zorganizowano konkurs plastyczny "Miś - mój przyjaciel"
  • Organizacja  Konkurs Ładnego Czytania,
  • Pasowanie na czytelnika uczniów klas pierwszych , które odbyły się w uroczystej atmosferze, a w jego  przygotowanie i przeprowadzenie zaangażowani byli  uczniowie klas starszych,
  • „Zima z książką” ( grudzień, styczeń, luty) – spotkania czytelnicze na długiej przerwie.

 

 

Efekty i wnioski

  1. Nowości zakupione do biblioteki to atrakcyjne, pięknie wydane książki, bestsellery, pozycje poczytnych autorów.
  2. Ciekawie doposażony księgozbiór pozwoli uczniom rozwijać zamiłowania czytelnicze, kształtować inteligencję emocjonalną oraz efektywnie spędzać wolny czas.
  3. Wybór i zakup książek dostosowanych do upodobań uczniów spowodował wyraźne zwiększenie zainteresowania zarówno książką, jak i biblioteką.
  4. W ciekawej formie realizowane były zadania z planu pracy i programu wychowawczo – profilaktycznego szkoły.
  5. Program zintegrował różnorodne działania nauczycieli wokół promocji czytelnictwa w szkole.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 

 

 

PROGRAM DLA PRZEDSZKOLA : "MAMO, TATO, WOLĘ WODĘ"

 

„Mamo, tato, wolę wodę!” to jeden z najbardziej cenionych programów edukacyjnych w Polsce zainicjowany w 2009 roku przez Żywiec Zdrój w trosce o zdrowy rozwój najmłodszych.

 

Jego nadrzędnym celem jest wykształcenie u dzieci prawidłowych nawyków żywieniowych ze szczególnym podkreśleniem roli wody w codziennej diecie, a także zwrócenie ich uwagi na zagadnienie ochrony środowiska.

 

 

 

ROK SZKOLNY 2023/2024

 

Stowarzyszenie Rozwoju Gminy Grybów realizując projekt „Nie boję się wody – nauka pływania dla dzieci z terenu Gminy Grybów” zaprasza na BEZPŁATNE ZAJĘCIA NAUKI PŁYWANIA. W ramach projektu dla 240 uczestników przeprowadzonych zostanie 8 zajęć nauki pływania (każde po 2 godziny lekcyjne) dla każdego uczestnika, która zrealizowana zostanie w grupach w ramach zajęć pozalekcyjnych w dwóch turach - wiosennej i jesiennej, przez wykwalifikowanych instruktorów, zgodnie z obowiązującym w Polsce prawem dla tego typu zajęć. 

 

  • Projekt realizowany jest przy wsparciu finansowym Gminy Grybów.

 

Lista uczniów Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Gródku zakwalifikowanych do projektu:

 

1.

Gryboś Adam klasa III

2

Wojna Kamil klasa II

3.

Obrzut Igor klas I

4.

Krok Anna klasa IV

5.

Gryboś Emilia klasa III

6.

Forczek Milena klasa I

7.

Krok Aleksandra klasa III

8.

Gryboś Maria klasa I

9.

Orlecki Jan klasa I

10.

Irzyk Jan klasa I

11.

Brońska Antonina klasa IV

12.

Forczek Liliana klasa II

13.

Gryboś Zofia klasa I

14.

Niemiec Anna klasa I

15.

Szymańska Dominika klasa III

 

LISTA REZERWOWA

1.

Kłapacz Zuzanna klasa I

2

Gryboś Franciszek klasa III

3.

Migacz Zofia klasa III

4.

Święs Wojciech klasa I

5.

Bronska Róża klasa II

 

 

 

PROJEKT "JUŻ PŁYWAM"

 

Gmina Grybów przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego w ramach projektu pn. „Już pływam” realizuje zajęcia nauki pływania dla 50 uczniów szkół podstawowych.Celem projektu jest nabycie przez uczniów podstawowych umiejętności i podstaw prawidłowych technik pływania, wzrost bezpieczeństwa młodych Małopolan poprzez edukację w zakresie bezpiecznego korzystania ze zbiorników wodnych, poprawa oraz podniesienie ogólnej sprawności fizycznej uczniów małopolskich szkół podstawowych, a także zachęcenie do aktywnych form spędzania wolnego czasu oraz upowszechnianie kultury fizycznej.

W projekcie uczestniczy łącznie 50 uczniów z pięciu szkół podstawowych z terenu Gminy Grybów, w tym nasza Szkoła. Zajęcia nauki pływania odbywają się w pięciu 10 osobowych grupach szkoleniowych, na obiekcie krytej pływalni w Stróżach do końca listopada br. Uczniowie w ramach wyjazdów uczestniczą w zajęciach prowadzonych przez wykwalifikowanych instruktorów nauki pływania.

 

*** Projekt realizowany przy wsparciu finansowym Województwa Małopolskiego.

 

Lista  uczniów zakwalifikowanych do Projektu "Już pływam"

  1. Orlecki Jan
  2. Morańda Maciej
  3. Grybel Hubert
  4. Kłapacz Zuzanna
  5. Migacz Jan
  6. Irzyk Jan
  7. Święs Aleksandra
  8. Koszyk Miłosz
  9. Irzyk Aniela
  10. Szymańska Dominika

 

 

 

 

Projekt EKO SZKOŁA - IV EDYCJA

 

 

 

 

Sztuka ze śmietnika

Z miłości do zwierząt - mądre dokarmianie

Rajd przyrodniczy na Cyrlę

Zdrowe odżywianie

Zbiórka elektrośmieci

Happening o pszczołach

Eko ozdoby bożonarodzeniowe

Wigilia klasowa bez plastiku

Sprzątanie Świata

Bo zdrowe odżywianie to ważna rzecz

 



PROJEKT EDUKACYJNY:  „The big world of  the little bee”

English Teaching Activities

/Rok szkolny 2022/2023, 2023/2024/

 

 

Projekt ten realizowany jest w ramach projektu English Teaching Activities. Zajęcia przyrodniczo - ekologiczne, prowadzone są metodą CLIL w języku angielskim. Głównym celem zajęć jest rozwijanie umiejętności językowych poprzez poznawanie regionu, oraz zagadnień ekologiczno-przyrodniczych.

Część zajęć odbywa się w budynku szkolnym, a część w terenie.  Podczas zajęć uczniowie pogłębią wiedzę na temat zwierząt żyjących na naszym terenie, poznają walory przyrodnicze naszej okolicy, oraz uczą jakie działania chronią nasze środowisko. Chcemy by nasi uczniowie byli świadomi  zagrożeń, jakie niesie działalność człowieka dla środowiska  oraz zwrócić  uwagę na zachowania proekologiczne. Dla naszej planety bardzo ważna jest „mała pszczoła”.

Ze względu  na masowe wymieranie pszczół, oraz owadów zapylających chcemy zainteresować  uczniów tym problemem. Dlaczego pszczoły są dla nas tak ważne oraz jak my możemy zmieniać nasze zachowania, aby pomóc owadom zapylającym – o tym dowiemy się podczas realizacji naszego projektu.

 

Wycieczka na Halę Łabowską i spotkanie z leśnikiem.

Ekologiczna choinka i stroiki bożonarodzeniowe.

Piszemy wiersze - Christmas is...

Ekologiczne Święta - stroiki ekologiczne

Gingerbread cookies – konkurs „Najładniejszy pierniczek"

Korespondujemy z kolegami i koleżankami ze Szkoły Podstawowej z Pawłowa.

Valentine’s day - piszemy wiersz o sobie „ I am… ’’.

Wycieczka do pasieki Sądecki Bartnik.

Warsztaty ekologiczne w Piątkowej.

Native speaker w mojej szkole

Gry słowne po angielsku

The nature around us...

Zgłębiamy tajniki wody, jej zasobów oraz dostępności

The flowerballs

Terapeutyczna moc lasu - wyjście na Jaworze

Rajd na Cyrlę - sprzątanie szlaku

Wizyta pszczelarza

Warsztaty pszczelarskie

Warsztaty w pasiece

Wycieczka do Skamieniałego Miasta w Ciężkowicach.

Zakończenie projektu edukacyjnego "The big world of the little bee"

 


PROJEKT EDUKACYJNY: GRYBOWSKIE PSZCZOŁY II   (Oddział przedszkolny, uczniowie klas I - III)

 

Warsztaty pszczelarskie

 

                                   

 

 

                                                  

                                                                                                                          

 

                                                   

 

ROK SZKOLNY 2022/2023

 

 

PROJEKT ERASMUS +

 

 

POLSKA

 

Polska - Dzień I

 

Polska - Dzień II

 

Polska - Dzień III

 

Erasmus - Dzień V

 

 

MACEDONIA

 

 

W drodze do Macedonii...

 

Niedziela w Macedonii...

 

Witamy w Macedonii - Dzień I

 

Pobyt w Macedonii - Dzień II

 

Pobyt w Macedonii - Dzień III

 

Pobyt w Macedonii - Dzień IV

 

Pobyt w Macedonii - Dzień V

 

Pobyt w Macedonii - prezentacja

 

 

SERBIA

 

W drodze do Serbii...

 

Serbia - Dzień I

 

Serbia - Dzień II

 

Serbia - Dzień III

 

Serbia - Dzień IV

 

Serbia - Dzień V

 

Serbia - Powrót do domu

 

 

 

 

 

"UCZNIOWIE SP GRÓDEK W MIĘDZYNARODOWEJ PRZYGODZIE

- PONADNARODOWA MOBILNOŚĆ UCZNIÓW"

 

 

 

 

 

Szkoła Podstawowa im. Armii Krajowej w Gródku pozyskała dofinasowanie na udział w projekcie nr 2021-1-PMU-4261 "Jedź na projekty! Będziesz wielki", który jest realizowany w ramach programu "Ponadnarodowa mobilność uczniów" na zasadach programu POWER.

 

Głownym celem projektu jest rozwinięcie kompetencji językowych pozwalających na płynne posługiwanie się językiem obcym, rozwinięcie kompetencji kulturowych, zdobycie nowej wiedzy, doświadczeń i kompetencji oraz usamodzielnienie się uczniów.

 

"Uczniowie Szkoły Podstawowej im. Armii Krajowej w Gródku w międzynarodowej przygodzie" bedą mieli możliwość spędzenia dwóch tygodni w Grecji, podczas których nawiążą współpracę z uczniami ze Szkoły Partnerskiej Mpakogianni Private School w miejscowości Larisa.

 

Grecja - Dzień I

Grecja - Dzień II

Grecja - Dzień III

Grecja - Dzień IV

Grecja - Dzień V

Grecja - Dzień VI

Grecja - Dzień VII

Grecja - Dzień IX

Grecja - Dzień X

Grecja - Dzień XI

Grecja - Dzień XII

 

 

 

 

PROJEKT EKOLOGICZNY "Z EKOLOGIĄ NA TY"

 

W roku szkolnym 2022/2023  nasza Szkoła bierze udział w ogólnopolskim projekcie edukacyjnym „ Z ekologią na Ty” . Projekt jest odpowiedzią na aktualne potrzeby dzieci, wymogi edukacyjne zawarte w podstawie programowej kształcenia ogólnego i wychowania przedszkolnego oraz opublikowane przez Ministerstwo Edukacji i Nauki kierunki polityki oświatowej państwa na rok szkolny 2022/2023.

 

Główne cele projektu:

 

  • Doskonalenie umiejętności w zakresie rozumienia zależności pomiędzy składnikami środowiska przyrodniczego.
  • Doskonalenie umiejętności samodzielnej eksploracji świata, rozwiązywania problemów i stosowania nabytych umiejętności w nowych sytuacjach życiowych.
  • Kształtowanie umiejętności obserwacji faktów, zjawisk przyrodniczych, społecznych i gospodarczych, wykonywania eksperymentów i doświadczeń, a także formułowania wniosków i spostrzeżeń.

 

 

 Podsumowanie Projektu "Z Ekologią na TY"

 

 

 

 

 

 

ROK SZKOLNY 2021/2022

 

 

 

PROJEKT ERASMUS +

 

 

 

 

PORTUGALIA

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/z-wizyta-w-portugalii-w-ramach-projektu-erasmus,642,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/pierwszy-dzien-pobytu-w-portugalii,650,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/drugi-dzien-pobytu-w-portugalii,651,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/a-serce-portugalii-bije-w-lizbonie-trzeci-dzien-pobytu,652,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/4-dzien-pobytu-na-polwyspie-iberyjskim,653,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/piaty-dzien-pobytu-w-portugalii,654,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/do-widzenia-portugalio,656,pl

 

https://www.youtube.com/watch?v=B4bcV3-bZaY

 

https://glos24.pl/sadecczyzna-misja-rozpoczeta-najmlodsi-przelamuja-bariery-i-poznaja-kulture-innych-krajow?fbclid=IwAR3EgXNq-cb5REQk-3I7LeRplcvdA8j5u7ZWlHfIp3ixGmvpi_GlvV86DNc

 

 

 

TURCJA

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/erasmus-w-stambule,777,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/ii-dzien-pobytu-w-stambule,779,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/iii-dzien-pobytu-w-stambule,780,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/iv-dzien-pobytu-w-stambule,782,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/v-dzien-pobytu-w-stambule,783,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/vi-dzien-pobytu-w-stambule,784,pl

 

https://spgrodek.gminagrybow.pl/juz-pozegnania-nadszedl-czas,786,pl

 

 

 

 

PROJEKT " EKO–SZKOŁA”

 

Projekt "Eko - Szkoła" to ogólnopolski projekt edukacyjny skierowany do szkół i placówek edukacyjnych. Powstał, w celu stworzenia sieci placówek, które poprzez współpracę, będę dzielić się pomysłami, jak kształtować ekologiczną świadomość młodego pokolenia.

 

 

 

 

 

 

LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI

 

 

Nasza Szkoła bierze udział w Programie „Laboratoria Przyszłości”, który powstał z inicjatywy Ministerstwa Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Projekt ma na celu unowocześnić szkoły tak, aby prowadzone w nich zajęcia były  ciekawe dla uczniów, sprzyjały odkrywaniu ich talentów oraz rozwijały zainteresowania.

 

 

Więcej informacji na stronie:  https://www.gov.pl/web/laboratoria/o-programie2

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka. W ramach Laboratoriów Przyszłości organy prowadzące szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe warte ponad miliard złotych, dzięki któremu miliony polskich uczniów będą mogły uczyć się poprzez eksperymentowanie i zdobywać w ten sposób praktyczne umiejętności. Wsparcie będzie przekazane jeszcze w 2021 roku w całości z góry – bez konieczności wniesienia wkładu własnego.

 

 

Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. W ramach Programu szkoły otrzymają od państwa wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego niezbędnego do rozwoju umiejętności praktycznych wśród dzieci i młodzieży.

 

 

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. 

 

 

W ramach Laboratoriów Przyszłości szkoły otrzymają wsparcie finansowe na zakup wyposażenia technicznego potrzebnego w kształtowaniu i rozwijaniu umiejętności manualnych i technicznych, umiejętności samodzielnego i krytycznego myślenia, zdolności myślenia matematycznego oraz umiejętności w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii, stosowania technologii informacyjno-komunikacyjnych, jak również pracy zespołowej, dobrej organizacji i dbania o porządek na stanowisku pracy oraz radzenia sobie w życiu codziennym. 

 

 

 

 

 

Nasza Szkoła złożyła wniosek o przystąpienie do Programu Laboratoria Przyszłości, w ramach którego otrzymała wsparcie finansowe na nowoczesne wyposażenie edukacyjne warte łącznie 60 tyś. złotych.

 

 

 

 

 

 

Do końca 2021 roku została zrealizowana wartość przeszło 60% przyznanej kwoty, pozostała część zostanie zrealizowana w pierwszych miesiącach 2022 roku.

 

Koordynatorem projektu w naszej Szkole jest mgr Łukasz Kornakiewicz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ROK SZKOLNY 2020/2021

 

 

 

 Drodzy Uczniowie!

 

Nasza Szkoła rozpoczyna Międzynarodowy Projekt Współfinansowany w ramach programu Unii Europejskiej Erasmus+.

 

 

„YOU START FIRST, THEN WAIT FOR THE OTHERS”

„ROZPOCZNIJ PIERWSZY, A NASTĘPNIE CZEKAJ NA INNYCH”

 

 

Główny cel projektu  to zwiększenie rozumienia kwestii  różnic społecznych i kulturowych wśród uczestników, podkreślenie znaczenia empatii w szkole i w wielokulturowym świecie, oraz poznanie kultury i tradycji naszych partnerów. 

 

Razem z naszą Szkołą w projekcie będą uczestniczyć Szkoły z:

 

  • Portugalii – koordynator projektu

Escola Básica e Secundária de Ourém (= EBSO), to publiczna szkoła średnia w Ourém. EBSO należy do zespołu szkół „Agrupamento Escolas Ourém” (AEO), które tworzą  szkoły podstawowe  z pobliskich  miejscowości.

W AEO kształci się 2396 uczniów na różnych poziomach: 354 dzieci w przedszkolu, 705 uczniów w pierwszym etapie podstawowym, 154 uczniów w drugim etapie podstawowym, 361 uczniów w trzecim etapie podstawowym i 575 uczniów na poziomie szkoły średniej.

 

  • Turcji

TEB ATASEHIR ORTAOKULU - publiczna szkoła średnia położona w azjatyckiej części Istambułu, Ataşehir. Do szkoły uczęszcza  około 1700 uczniów w wieku od 10 do 14 lat. 

 

  • Serbii 

Osnovna škola Branko Radičević -Szkoła Podstawowa „Branko Radicevic znajduje się w miejscowości Gabrovac u podnóża góry Selicevica, w południowej części Nis. Jest to jedna z najstarszych szkół w rejonie Nis, założona w 1878 roku. Do szkoły uczęszcza 120 uczniów w wieku 7-15 lat. 

 

  • Macedonii

OOU Peco Daskalot-Dolneni -  to szkoła podstawowa we wsi Dolneni. Gmina, w której znajduje się szkoła, jest zróżnicowana pod względem religijnym i etnicznym. Uczniowie rozpoczynają naukę w wieku 6 lat i kończą w wieku 14 lat.

 

 

"EUROPEJSKI DZIEŃ JĘZYKÓW" 2020

 

W dniu 26 września w naszej Szkole obchodziliśmy „Europejski Dzień Języków”.

 

Aby podkreślić udział naszej Szkoły w Programie Erasmus+ „You start first, then wait for the others” uczniowie poszczególnych klas zaprezentowali kraje, które wspólnie z nami w nim uczestniczą.

 

W tym dniu zwróciliśmy też uwagę, jak ważna jest znajomość języków obcych.

 

 

                                                                                       

 

 

\

 

Data dodania: 2020-02-22 15:02:05
Data edycji: 2025-01-09 10:38:05
Ilość wyświetleń: 4620

Przedstawienia

Więcej informacji

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej