Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

Innowacja pedagogiczna CLIL

Pomysł innowacji powstał w odpowiedzi na coraz bardziej rosnące zainteresowanie nauką języka obcego już od początku szkoły podstawowej. Głównym celem programu tej innowacji było zachęcanie uczniów do jak najczęstszego używania języka angielskiego w realnych sytuacjach i naturalnych warunkach oraz co ważniejsze uczynienie z nauki procesu przyjemnego, celowego i efektywnego.
 
Taką możliwość otwiera przed nauczycielem i uczniem metoda CLIL. Content and Language Integrated Learning czyli zintegrowane nauczanie języka i rzedmiotu. W ostatnich latach CLIL stało się słowem-kluczem w edukacji w Europie i na świecie, właśnie z powodu wzrastającego zainteresowania takim nauczaniem już w szkole podstawowej. CLIL zapewnia lepsze przygotowanie ucznia do użycia angielskiego w późniejszych etapach edukacji poprzez skupienie się na treści przedmiotów np: matematyki, muzyki, przyrody , historii, literatury, czy sportu. Dwa wyraźnie określone cele CLIL czyli zdobywanie wiedzy o świecie i jednoczesne uczenie się języka wzmacniają motywację, zainteresowanie, poczucie wartości i sukcesu u uczniów, a nauka staje się ciekawsza.
 
Treści realizowane podczas innowacji w dużej mierze pokrywają się z aktualnie realizowanymi treściami nauczania, skupionymi wokół kręgów tematycznych wyznaczonych przez podstawę programową co zapewnia uczniom integrację treści, metod i celów nauczania w języku obcym. Realizacja programu innowacyjnego wprowadziła dzieci w świat języka angielskiego dając podstawy kompetencji językowej i komunikacyjnej, umożliwiającej porozumiewanie się w języku angielskim z naciskiem na umiejętność rozumienia ze słuchu oraz mówienia. Celem niniejszej innowacji jest wskazanie uczniom potrzeby posługiwania się językiem obcym w niestandardowych sytuacjach.
W czasie realizacji programu prace uczniów typu plakaty, projekty, gazetki były prezentowane w klasie i wykorzystywane podczas zajęć języka angielskiego.
Data dodania: 2020-03-02 18:08:59
Data edycji: 2020-03-16 21:47:23
Ilość wyświetleń: 912

Przedstawienia

Więcej informacji

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej