INNOWACJE PEDAGOGICZNE 2024/2025
Zgodnie z definicją innowacja pedagogiczna, to każde nowatorskie rozwiązanie programowe, organizacyjne lub metodyczne, mające na celu poprawę jakości pracy Szkoły.
W naszej placówce w roku szkolnym 2024/2025 są realizowane następujące innowacje pedagogiczne:
Temat innowacji | Nauczyciel prowadzący |
„W zdrowym ciele, zdrowy duch” - innowacja promująca jedzenie owoców i warzyw oraz aktywność fizyczną.
Innowacja pedagogiczna została przygotowana po to, aby pokazać uczniom zalety świadomego aktywności fizycznej zdrowego odżywiania się. Ma na celu nauczyć dokonywania właściwych wyborów, by wybierały to, co zdrowe i odżywcze, a nie kolorowy, szkodliwy produkt często widziany w interesujących reklamach czy na sklepowych półkach. |
mgr Zbigniew Bogusz mgr Maria Kantor - Noga Nauczyciele klas I-III |
"Gramy zmysłami" Innowacja ma na celu innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci. Tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej. Poszerzanie i wzbogacanie wiedzy na temat integracji sensorycznej i zmysłów, wielozmysłowe postrzeganie świata przez dzieci, rozbudzenie kreatywności w realizacji zadań, stymulowanie wszystkich zmysłów w trakcie zabaw i sytuacji edukacyjnych, tworzenie warunków do kształtowania przez dzieci świadomości własnego ciała. |
mgr Anna Siedlarz mgr Magdalena Brońska |
Powiedz mi, co jesz a powiem Ci, kim jesteś - piramida żywności.
INNOWACJE PEDAGOGICZNE 2023/2024
Temat innowacji | Nauczyciel prowadzący |
1. Jesteśmy EKO – logiczni." "W recyklingu jest zasada – wszystko na coś się przerabia”. Moduł III
Założeniem innowacji jest kształtowanie świadomości ekologicznej nie tylko uczniów, ale i całego środowiska lokalnego, prowadzenie zintegrowane działań w zakresie edukacji ekologicznej w Szkole z wykorzystaniem zasobów pracowni przyrodniczej a także zachęcanie i motywowanie uczniów do właściwych zachowań i podejmowania działań na rzecz środowiska przyrodniczego. Innowacja skierowana jest do uczniów klas IV-VIII |
mgr Zbigniew Bogusz |
2. Lapbookowa Nauka - Cztery Pory Roku". Głównym celem wprowadzonej innowacji jest :
|
mgr Monika Turska |
INNOWACJE 2022/2023
Temat innowacji | Nauczyciel prowadzący |
Jesteśmy EKO – logiczni Głównym celem innowacji jest kształtowanie postaw proekologicznych, zachęcanie uczniów do pogłębiania wiedzy o otaczającym je środowisku oraz wzbudzanie szacunku do świata przyrody. Treści dobrane są w taki sposób, by były ciekawe, pobudzały do myślenia, poszukiwania, a przede wszystkim do działania. Edukacja ekologiczna to formowanie wiedzy, rozwijanie wrażliwości oraz chęci działania na rzecz kształtowania i ochrony środowiska. To stwarzanie takich sytuacji, by uczniowie samodzielnie dochodzili do określonych prawd i zasad, umieli wyciągać odpowiednie wnioski oraz myśleć perspektywicznie. |
mgr Zbigniew Bogusz |
Matematyka dla przedszkolnego Smyka Innowacja opiera się na założeniu nauki poprzez zabawę, doświadczenia, eksperymenty i działanie za pomocą konkretów i praktycznych ćwiczeń. Podstawą będą zabawy matematyczne, tak ważne w edukacji przedszkolnej. Stworzą one możliwość eksploracji, działania, wyzwolą chęć poszukiwania. Celem głównym innowacji jest kształtowanie pojęć matematycznych, rozwijanie kompetencji matematycznych u dzieci oraz rozwijanie umiejętności praktycznego zastosowania ich w życiu codziennym. |
mgr Joanna Durlak |
Multimedialne powtórki Głównym celem programu innowacji pedagogicznej jest wzbudzanie zainteresowania przedmiotem j. polskiego uczniów oraz uatrakcyjnienie samego procesu nauczania poprzez korzystanie z technologii informacyjnych. Przewidywane efekty są następujące: rozbudzanie kreatywności uczniów, rozwijanie zdolności posługiwania się nowoczesnymi technologiami, wdrażanie do tworzenia samodzielnych sprawdzianów powtórkowych, zachecanie do zabaw interaktywnych inspirowanych poznanymi tresciami z języka polskiego. |
mgr Krzysztof Skraba |
INNOWACJE 2021/2022
Temat innowacji | Nauczyciel prowadzący |
1. "Zobaczyć, zbadać, zapamiętać - poznawanie poprzez obserwacje Innowacja ta pozwoli pogłębić wiedzę dotyczącą funkcjonowania zjawisk zachodzących w przyrodzie. Celem innowacji jest obserwacja zjawisk i obiektów przyrodniczych, prowadzenie doświadczeń przez uczniów, zajęcia terenowe, gry i zabawy dydaktyczne, hodowla roślin. Innowacja skierowana jest do uczniów klasy V i VII. |
mgr Zbigniew Bogusz |
2. „Jesteśmy EKO – logiczni." Założeniem innowacji jest kształtowanie świadomości ekologicznej nie tylko uczniów, ale i całego środowiska lokalnego, prowadzenie zintegrowane działań w zakresie edukacji ekologicznej w Szkole z wykorzystaniem zasobów pracowni przyrodniczej a także zachęcanie i motywowanie uczniów do właściwych zachowań i podejmowania działań na rzecz środowiska przyrodniczego. Innowacja skierowana jest do uczniów klas IV-VIII |
mgr Zbigniew Bogusz |
3. ,,Mały europejczyk" Innowacja jest skierowana do uczniów klasy II. Celem programu jest uświadomienie uczniom ich tożsamości narodowej oraz przynależności do wspólnoty europejskiej, doskonalenie języka, poznanie kultury, zwyczajów dzieci mieszkających w różnych krajach na świecie i w Unii Europejskiej, szczególnie w krajach, gdzie językiem urzędowym jest język angielski. |
mgr Agnieszka Rząca - Bętkowska mgr Anna Siedlarz |
6 „Master of reading…” Chętni uczniowie klas II – VI zgłaszają swój udział w konkursie do nauczycieli uczących języka angielskiego. Przez okres trwania innowacji przygotowują teksty wyznaczone przez nauczyciela, oraz po przeczytaniu zostaje im przydzielona odpowiednia ilość punktów. Uczniowie z najwyższą ilością punktów otrzymują tytuł „Master of Reading”.
|
mgr Agnieszka Rząca - Bętkowska |
33-331 Stróże
Gródek 38