Opcje widoku
Powiększ tekst
Powiększ tekst
Pomniejsz tekst
Pomniejsz tekst
Kontrast
Kontrast
Podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Deklaracja Dostępności
Deklaracja Dostępności
Reset
Reset

GRECKA PRZYGODA - dzień trzeci 31.05.2023 r.

Trzeci dzień pobytu w Grecji Uczniowie rozpoczęli od wizyty w Szkole Partnerskiej Mpakogianni Private School w Larisa, gdzie uczestniczyli w ciekawych warsztatach kulturowo – językowych oraz w warsztatach z psychologiem na temat „Jak rozpoznać potrzeby innych”.
 
Popołudnie nasi Uczniowie spędzili w Litochoro (zwanym przez naszych rodaków greckim Zakopanym) i zobaczyli jego największą atrakcję czyli wąwóz rzeki Enipeas. Atrakcją wąwozu jest spacer po nadal działającym akwedukcie, który został zbudowany na jednej ze stromych skał.
 
Wąwóz dał możliwość obcowania z naturą, serwując na każdym kroku piękne widoki. Strome skalne ściany porośnięte roślinnością, w dole wijącą się rzekę Enipeas, a w górze ośnieżone szczyty Olimpu, na których zgodnie z mitologią zasiadali greccy bogowie z Zeusem na czele.
 
Finałem spaceru po wąwozie był niewielki wodospad oraz dwa zielono-rdzawe jeziorka. Ich potoczna nazwa to Wanna Afrodyty, gdyż zgodnie z mitologią bogini miłości odbywała w nich regularne kąpiele.
 
Po długim spacerze Uczniowie mieli możliwość uczestniczenia w grze miejskiej „Greckie wierzenia – historia bogów Olimpu”, a potem już tylko powrót do hotelu i czas na wieczorne podsumowanie dnia i omówienie aktywności realizowanych w ramach przedsięwzięcia nr 2021-1-PMU-4261 pt.: „Uczniowie SP Gródek na międzynarodowej przygodzie” projektu „Ponadnarodową Mobilność Uczniów" finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Data dodania: 2023-05-31 23:40:19
Data edycji: 2023-06-01 13:08:51
Ilość wyświetleń: 1276

Przedstawienia

Więcej informacji

Kalendarz

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji PublicznejElektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej
Logo Facebook
Facebook
Biuletynu Informacji Publicznej
Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej