Sprawozdanie z realizacji zadań wynikających z programu
„Aktywna Tablica”
Nasza SzkoÅ‚a w roku szkolnym 2019/2020 z sukcesem przystÄ…piÅ‚a do RzÄ…dowego Programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno - komunikacyjnych – „Aktywna Tablica”. Zadaniem projektu byÅ‚o zapewnienie Szkole niezbÄ™dnej infrastruktury w zakresie TIK w postaci nowoczesnych tablic interaktywnych. W ramach projektu zakupiono dwa interaktywne monitory z wbudowanym komputerem, a jego realizacja objęła wszystkie oddziaÅ‚y SzkoÅ‚y oraz nauczane przedmioty. Podczas realizacji projektu powoÅ‚ano koordynatora oraz zespóÅ‚ samoksztaÅ‚ceniowy (ZarzÄ…dzenie Dyrektora SzkoÅ‚y nr 2/2019/2020 z dnia 13.09), dziÄ™ki któremu powstaÅ‚y scenariusze lekcji jako forma dzielenia siÄ™ doÅ›wiadczeniem oraz różnorodnymi formami rozwiÄ…zaÅ„ pracy z TIK.
Podczas pracy z tablicÄ… multimedialnÄ… wykorzystano takie sposoby jak:
pisanie i rysowanie na tablicy (nauczyciel i uczniowie);
wyÅ›wietlanie filmów, zdjęć, obrazów graficznych, które mogÄ… stanowić tÅ‚o do notatek i rysunków np. uzupeÅ‚niajÄ…cych wyÅ›wietlane obrazy;
korzystanie z zasobów Internetu w czasie rzeczywistym;
multimedialne materiały uzupełniające temat;
wykorzystywanie na lekcji ćwiczeÅ„ interaktywnych przygotowanych samodzielnie przez nauczyciela lub wykorzystanie już istniejÄ…cych dobranych odpowiednio do poziomu uczniów w klasie.
W rezultacie realizacji przyjętych zadań:
uczniowie podnieśli swoje kompetencje w zakresie posługiwania się oraz wykorzystywania TIK w procesie uczenia się i pracy zespołowej;
wzrosÅ‚a Å›wiadomość uczniów i nauczycieli w zakresie bezpieczeÅ„stwa w sieci oraz stosowania praw autorskich do treÅ›ci edukacyjnych dostÄ™pnych w Internecie;
zwiększyła się skuteczność nauczania dzięki stosowaniu przez nauczycieli metod aktywizujących oraz położenie nacisku na indywidualizację nauczania;
nastąpiło wzbogacenie wyposażenia szkoły w nowoczesny sprzęt komputerowy;
nauczyciele, dzięki szkoleniom, podnieśli swoje kompetencje w zakresie stosowania TIK w procesie kształcenia.