Menu:

• 33-331 Stróże
  • tel. 018 4474211

Ważne strony

Wyjazd uczniów klasy II do Krakowa.

Dnia 16 maja 2018r. wczesnym rankiem, uczniowie klasy II wraz z wychowawczynią i rodzicem - opiekunem wyruszyli na wycieczkę do grodu Kraka. Podróż minęła szybko i przyjemnie. Około godziny dziesiątej byliśmy już w Krakowie.
Najpierw udaliśmy się do Muzeum Lotnictwa, gdzie zebrano wiele modeli maszyn latających i samolotów z różnych okresów historycznych i czasów teraźniejszych. Kolejnym punktem zwiedzania była Katedra Wawelska, przed którą czekała na nas Pani przewodnik. Dzięki jej interesującym opowieściom dowiedzieliśmy się, iż Katedra na Wawelu to dla Polaków miejsce szczególne, uznane za najcenniejszy obiekt sakralny w Polsce, gdzie odbyło się 31 koronacji królów naszego państwa i gdzie spoczywają prawie wszyscy królowie Polski. W wawelskich kryptach, które odwiedziliśmy są również groby marszałka Józefa Piłsudskiego oraz tragicznie zmarłego prezydenta Lecha Kaczyńskiego i jego żony. Po spacerze po dziedzińcu wawelskim i podziwianiu widoków ze wzgórza, bardzo krętymi schodami zeszliśmy do smoczej jamy, aby spotkać się z ziejącym ogniem smokiem. Następnie najstarszą ulicą Krakowa - ulicą Kanoniczą, mijając po drodze najstarszy kościół w Krakowie - kościół Św. Andrzeja, udaliśmy się na Rynek Krakowski - największy średniowieczny plac Europy. Przed kościołem Mariackim Pani przewodnik przypomniała nam legendę o budowniczych kościoła Mariackiego oraz legendę o przerwanym hejnale, zaś wewnątrz kościoła Mariackiego opowiedziała historię powstania ołtarza Wita Stwosza. Po wyjściu wysłuchaliśmy hejnału, który grany jest z wyższej wieży kościelnej, co godzinę, na cztery strony świata. W stylowych kramach obok Sukiennic zakupiliśmy pamiątki z Krakowa i udaliśmy się do Lasku Wolskiego, aby odwiedzić znajdujące się w nim zoo. Tam mieliśmy okazję zobaczyć niespotykane na co dzień zwierzęta i ptaki. Przemierzając alejki ogrodu, oglądaliśmy z bliska zwierzęta, poznaliśmy ich wygląd i tryb życia.
Wróciliśmy późno, bardzo zmęczeni, ale pełni wrażeń, które na długo pozostaną w naszej pamięci.